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CSCのブログのバックアップだったけど、こっちがほんちゃんに。

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clickerheroesの日記

まさかのここに来ての更新。

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1.0e12 Patch Notes - May 19th 2020

New Raid System:
* We have revamped the entire clan tab with a new UI and a whole new raid system.
* The new raid system rewards two currencies: Rubies and Immortal Souls

New Feature: Raid Progression
* Immortal Souls can be used to increase your level and thus, increase your damage per click against Immortals.
* While you'll start off gaining only small amounts of rubies, the stronger you grow, the more rubies you'll earn by defeating higher level Immortals.

New Feature: Raid Classes.
* Raids now have you choose one of the three classes to do battle against Immortals: Rogue, Mage, or Priest
* Immortals are weak to a different one of the classes everyday so work with your raid to have all the types covered.

New Feature: Bonus Fights.
* After completing an Immortal for the day, your clan has the option to buy an additional fight for rubies based on the level of the Immortal.
* The bonus fight allows you to gain even more Rubies and Immortal Souls per day.
* Only one member has to pay for the whole clan so work with your clan to spread the wealth.

New Feature: Immortal Locking.
* Immortals in the new system are much tougher than before and some will require farming in order to beat.
* Clan Masters will be able to stop the automatic progression of Immortal fights so that they can stay on an Immortal they can beat and therefore continue to get rewards.

New Feature: Check-In
* Not every Immortal will take your entire roster of ten to beat so as long as you show up for the day, even if the Immortal is dead, you can check-in for the rewards.
* Adds achievements for beating zones 100000, 250000, and 1000000.

Apart from those features, here are some other key differences compared to the old system:
* Only 3 Autoclickers are allowed in the fight at a time
* The fight timer is 16 seconds
* Only the best of your scores counts against the Immortal but you can pay 10 rubies to try to improve your score.

Legacy Raid System:
* If you liked the old system, you can still do those!
* The old raid system has been renamed to "Legacy Raids"
* In the new UI, it has been placed in the third tab from the top

Miscellaneous:
* We have revamped the entire clan tab with a new UI that should hopefully make clans easier to communicate with and manage.
* There is now an option to respec your clan class in the options menu.

Bugfixes:
* Fixes a bug that prevented HZE from going over 1,000,000 in the clan roster.
* Fixes a bug that allowed Autoclickers to deal damage after the timer ended on Immortals.
* Various bugfixes.

For more information, please visit https://www.reddit.com/r/ClickerHeroes/
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日本の攻略wikiの中の人はきちんと更新してた。えらいな。日本じゃ俺くらいしかもうやってないと思ってた。

どうもレイドシステムがメインの模様。別口のレイドシステム。ただレイドで殴ってもACが解除される仕様は変わらない上に、前のようにスキルが光ったままになってしまっている。ダメじゃん。

時間毎に1回戦闘ができる模様。弱点仕様があるのでレイドとしてやった方が得。ただ、1.25倍なのでそこまで個々では大きいものではなさそう。続けて殴るのにルビー50。とはいっても倒せる回数は2回までっぽい。イモボスレベルに応じて報酬が上がるようなので、ようするに大人数のクランの方がより楽に稼げる仕様のようだ。今までのむしろ一人の方が楽だったしな。

報酬的にルビー稼ぎ用としての更新に見える。クリスマスの飴をなくしてしまったのでそこら辺の補てんに見えなくもない。逆に言えばtransルビー傭兵と飴を十分にもってる、もってたプレイヤーには不要かも。
現状ルビーはもういらないくらいなので、育てる方向では面白いかもしれないが、クラン解散すると旧レイドシステムのボスもリセットしちゃうんで、こっちを育ててきた意味を考えると今更別のクランに入り直すのもやりたくない。


他の更新的には本編にはさほど影響はない模様。クエ回しも普通にできているし。
一応あと半年の命だし今更なんだよな。

更新来たがほんの今しがただったけど、ちょっと前になんかクランに来た人がいたのはそれでか。納得。

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